• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 آذر 1399
کد مطلب : 118030
+
-

خبرهای کوتاه/تولید فصل دوم «زیرخاکی»  با بازیگران جدید


جلیل سامان به‌زودی ساخت فصل دوم سریال «زیرخاکی» را با حضور بازیگران جدید در حالی آغاز می‌کند که این کارگردان قبل‌تر به‌خاطر اعتراض‌هایش در ممیزی و... از ساخت ادامه سریال منصرف شده بود.
به گزارش همشهری، درحالی‌که پیش از این با مشکلاتی که در بازپخش «زیرخاکی» پیش آمده بود، ابتدا ساخت فصل دوم سریال در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و سپس رضا نصیری‌نیا تهیه‌کننده «زیرخاکی» از تلاش برای رفع مشکلات پیش روی کلید خوردن این سریال خبر داده بود، با حل این مسائل تصویربرداری فصل دوم آن به‌زودی آغاز خواهد شد. «زیرخاکی» با پخش در رمضان سال‌جاری توانست عنوان پربیننده‌ترین سریال رمضانی را از آن خود کند و حالا با فراهم شدن شرایط، ساخت ماجراهای فریبرز باغبیشه ادامه پیدا می‌کند. پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، امید روحانی و اصغر نقی‌زاده بازیگران اصلی هستند و با نگاهی به اسامی به‌نظر بازیگرانی چون روح‌الله حجازی در این پروژه جدید حضور نخواهند داشت. البته اسامی بازیگران جدید نیز به‌زودی اعلام می‌شود.

وداع با نوازنده ویولن
محمدرضا اتابکی، نوازنده و مدرس ویولن دار فانی را وداع گفت.  اتابکی متولد ۱۳۱۹ بود. او ردیف‌های ابوالحسن صبا را نزد پرویز کوهستانی آموخت و در هنرکده موسیقی ملی از محضر علی تجویدی و دیگر استادان بهره برد و دوره‌های میرزا عبدالله را فراگرفت. اتابکی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی موسیقی از دانشکده هنرهای دراماتیک و تجسمی بود، از سال ۱۳۵۹ با سمت کارشناس خدمات هنر در دفتر پژوهش و نمونه‌سازی آموزش‌و‌پرورش، در زمینه تألیف کتاب «موسیقی و سرود» مدارس شروع به فعالیت کرد و همزمان با آن در دانشگاه ابوریحان و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به‌عنوان مدرس حضور یافت. او در سال ۱۳۶۴ بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان معاونت هنری مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی معرفی شد. زنده‌یاد محمدرضا اتابکی ضمن همکاری با گروه‌های مختلف، طی سال‌های گذشته، به تدریس ویولن مشغول بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید